הן אלגנטיות, הן מדויקות ובטיחותיות. והן יכולות להרתיח מים בערך בחצי מהזמן בהשוואה לחלופות המסורתיות, אבל האם הן מתאימות למטבח שלכם? כיריים אינדוקציה הן סוג מיוחד של כיריים חשמליות שמקבל את הכוח והדיוק שלו מטכנולוגיית אינדוקציה. משמעות הדבר היא שהן מייצרות אנרגיה משדה אלקטרומגנטי מתחת למשטח הכיריים העשוי מזכוכית קרמית, ולאחר מכן מעבירות שטף מגנטי ישירות לכלי בישול עם יכולת להתמגנט, וגורמות לו להתחמם. נשמע מלהיב לא?
אבל רגע לפני שאתם רצים להזמין כיריים אינדוקציה מומלצות באתר, המשיכו לקרוא, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת כדי שתוכלו לבחור את הדגם הטוב ביותר עבורכם.

כיריים אינדוקציה – היתרונות

יש הרבה דברים לאהוב בכיריים אינדוקציה, בין אם אתם אובססיביים לאוכל מוכן בצורה מושלמת או שאתם פשוט מעוניינים ביעילות אנרגטית. אך מהם ההבדלים של כיריים אינדוקציה בהשוואה לכיריים גז או כיריים חשמליות קונבנציונליות?

  1. הן יותר ידידותיות לסביבה – כיריים אינדוקציה חסכוניות באנרגיה עד 30 אחוזים בהשוואה לכיריים חשמליות קונבנציונליות ובערך פי שלושה בהשוואה לכיריים גז. ובניגוד לגז, איכות האוויר בבית נשמרת עם כיריים אינדוקציה.
  2. יש להן תכונת בטיחות מובנית – אם תפעילו בטעות כירת אינדוקציה ללא סיר עליה, היא לא תתחמם ולא תידלק ולא תיצרוך חשמל. הסיבה לכך היא שהחום נוצר מתוך החיבור עם כלי הבישול כתוצאה מסגירת מעגל של שטף מגנטי; ברגע שאתם מסירים את הסיר מהמשטח, החימום הזה מפסיק. למעשה, משטח הזכוכית כמעט ולא מתחמם כפי שהיה קורה בשימוש עם כיריים חשמליות מסורתיות, מה שאומר, שאתם לא בסיכון להיכוות אם אתם נוגעים בהן בטעות.
  3. האוכל מתבשל מהר יותר – שום טכנולוגיה אחרת שבדקנו אינה מהירה יותר בהשוואה לאינדוקציה וכל זה הודות לנצילות של מעל 90 אחוז מול כיריים חשמליות רגילת או גז. בהשוואה לחשמל או גז, האוכל מתבשל מהר יותר כאשר אתם מגבירים את החום, וגם מגיב מיידית כאשר אתם מנמיכים אותו חזרה. תופתעו לגלות ש- 6 ליטרים מים יתקרבו לרתיחה תוך 2 עד 4 דקות מוקדם יותר מאשר בכיריים גז או כיריים חשמליות, מה שבהחלט יכול להועיל לכם כשאתם מכינים ארוחת ערב ביום עמוס או כשמגיעים אורחים באופן מפתיע.
  4. בקרת טמפרטורה – עבור אנשים שאוהבים לבלות בין הסירים במטבח ונהנים מאוכל ביתי נהדר, השליטה היא ככל הנראה התכונה החשובה ביותר שניתן לדרוש מכיריים. כיריים גז מגיבים באופן מיידי על ידי סיבוב החוגה, מה שמבטיח שינוי טמפרטורה מהיר ושליטה טובה בתהליכי הבישול. כיריים אינדוקציה מגיבות באופן מהיר ודומה, אך הן מאפשרות שליטה הרבה יותר מדויקת על החום כשמעלים את הטמפרטורות, וכן ביצועים טובים יותר בעת הבישול בטמפרטורות נמוכות מאוד. כך, האינדוקציה הופכת בישול של רטבים עדינים למומחיות ומקלה על שמירת הטמפרטורה של המזון, בהשוואה לכיריים גז שלעיתים קרובות יכולים לקרטע על להבות נמוכות.
  5. הכנת הארוחה קלה יותר – עם חום שנוצר מתוך הסיר או המחבת שלכם, האינדוקציה מבטיחה בישול בצורה מדויקת ואחידה יותר. לא עוד רטבים מבעבעים שנשברים לרתיחה מתיזה או ירכי עוף שיוצאות מהמחבת חרוכות, המזון שבכלי הבישול מתבשל בצורה אחידה שמבטיחה תוצאות בישול איכותיות והרבה יותר טובות מכל שיטת בישול אחרת.
  6. יעילות אנרגטית – די קל להבין מדוע כיריים אינדוקציה יעילות יותר מכיריים גז או חשמל, במיוחד כשחושבים על סוג החימום המעורב בתהליך. להבת גז מבזבזת כ 50 אחוז מהחום מסביב למחבת, וכיריים חשמליות פולטות חום מכל נקודה שבה אין מגע ישיר בינן לבין כלי הבישול. כאשר נוצר חום בתוך אזור הבישול עצמו, כמו שמתרחש בעת הבישול עם כיריים אינדוקציה, החום מגיע ישירות למזון ולא למשטח מסביב. התוצאה הברורה היא בישול מהיר יותר וחסכוני באנרגיה, וכפועל יוצא – צריכת אנרגיה מופחתת וסביבה בריאה יותר. אה, ובנוסף, שימוש בכיריים אינדוקציה בהקשר זה מבטיח שבעת הבישול גם לכם יהיה פחות חם. בקיץ הישראלי, תודו שזה יתרון שרק בשבילו שווה לשקול את הרכישה של כיריים אינדוקציה.
  7. קל יותר לנקות אותן – כמו מכשירי חשמל חלקים אחרים, קל לנגב את משטחי האינדוקציה, ובהשוואה לתבניות כיריים מסורתיות, אין ספק שזה אחד היתרונות הבולטים שבהן.
    הן משתלבות במטבחים המודרניים – כיריים אינדוקציה מתאפיינות בעיצובים אלגנטיים, מינימליסטיים ונקיים, מה שמאפשר לשלב אותן בכל מטבח. פרט לכך, העיצובים הקיימים מתאימים במיוחד למטבחים מודרניים, ומבטיחים מראה נקי, מסוגנן ומהודק, המאפיין את המטבחים בימינו.

דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים כיריים אינדוקציה מומלצות

לפני שאתם קונים כיריים אינדוקציה, כדאי לשקול את התקציב שעומד לרשותכם ואת הרגלי הבישול שלכם. עוד דבר חשוב לדעת ברכישת כיריים אינדוקציה: חשוב לוודא שכלי הבישול מתמגנת – לעתים אפילו שהיצרן של כלי הבישול סימן אותם כתואמי אינדוקציה, חלקם לא יעבדו בצורה מיטבית כולל אלו העשויות מסגסוגות כגון אלומיניום ואלומיניום אנודייז. רוב האחרים, כולל נירוסטה וברזל יצוק, יעבדו בצורה טובה. אם אתם מחפשים כלי בישול לכיריים, חפשו סירים ומחבתות המסומנים כ- “תואמי אינדוקציה” ועדיפות לתחתית חלקה ולא עם הטבעות למיניהם. כדי לקבוע אם ארסנל כלי הבישול שלכם עומד בדרישות הללו, בדקו אם מגנט נדבק לתחתית הסירים שלכם. אם כן, הם יעבדו על מבער אינדוקציה. בנוסף, חשוב לוודא שתחתית כלי הבישול שלכם שטוחה וחלקה.
לסיום,
בישול אינדוקציה עשוי לדרוש מכם הסתגלות קלה, אבל כשתחוו ותטעמו את התוצאה, לא תהיה לכם שום התלבטות. בהשוואה לכיריים חשמליות וגז, הן מבשלות מהר יותר, מסתגלות לשינויי טמפרטורה במהירות ולא צריכות הרבה זמן כדי להתקרר. הן קלות לניקוי, ומציעות תכונות מתקדמות שמתאימות לאורח החיים המודרני ומקלות על בשלנים מומחים ומתחילים כאחד.

ואם הגעתם עד כאן, כל שנותר הוא להיכנס לגלריית הדגמים החדשים של כיריים אינדוקציה באתר ולבחור את הדגם שמתאים לכם יותר מכולם.

חזור